Monday, May 14, 2007


Drama


I dag har eg vært på opptaksprøve på Lundehaugen VGS.

Skoledagen min besto av å trippa rundt i ett vakum av nervøsitet og anspenthet, eg følte mindre med i mattetimen en det eg pleie å det ska litt te, forøvrig kom eg opp i matte på skriftlig eksamen, la oss ikkje snakka mer om det...


Tebake te Lundehaugen, eg ankom ca ein time før og traff Gunvor some eg hang med ei stund, itte kvert begynte det å komma andre folk, ein del jenter men og to gutter møtte opp... Det virka som om alle va lika nervøse som meg og på ein måte va jo det litt betryggande. Me begynte med ett par oppvarmingsøvelser sammen med ein mannlig dramalærer og itte det va eg fuste mann in te å frammføra monologen min. Hjerta bankte, pulsen økte, den gode brusande følelsen kom og eg va klar... Då eg jekk inn satte eg meg ner på ein stol forann de å de spurte meg om litt forksjellige ting og eg savrte å smilte, itte det sa de bare: senen e din, og eg jubla innvendig. Min, bare min. Og eg prøvde å fulla den på best mulig, lererane smilte og nikka innimellom og ein av de såg ut som han sko begynna å grina.


Det va ein stor opplevelse og ein god bekreftelse på at det e drama eg ska gå på, det e der eg hørre te. Eg glede meg, livet blir flott....

3 comments:

Anonymous said...

HEI!
Sga du på ten-in i sommar???
Hilsen Slaghøken!

Anonymous said...

*på horve

Morten said...

Oi, eg gjen-oppdagte nettopp bloggen din eg. Eg trodde du hadde slutta for lenge siden. Så dette va en positiv øveraskelse. Eg blir allti så gla når eg oppdage en ny blogg.:) Lundehaugen blir bra t høsten altså, eg glede meg. Drama komme t å var heilt konge for deg, d e eg sikker på. då kan du bare fokusera på drama, dram, drama heila tiå;)